Home Page
Introduction
Histoire d'un myhte
Partnership
Evènements
Archives
Liens
Galerie de photos
Nous contacter
   
Languange  
 
 
   
 
 
Arcadia Project is
funded from EU by
the Culture 2000
Programme
 Articles
This section includes usefull articles about the major domains in bussiness advisor area.
Search for an article
Type Keyword    
Η περιοχή της Βαϊμάρης, μια Αρκαδία του σήμερα;
Date Submitted: 30/07/2007 Date Last Modified: 31/07/2007

Σχεδόν παράλληλα με την κατασκευή των πρώτων τμημάτων στη συνοικία Τίφουρτ της Βαϊμάρης, ξεκίνησε και ο Γκαίτε να αναμορφώνει τον κήπο που μόλις είχε αποκτήσει στο λιβάδι του ποταμού Ίλμ βάσει των αρχών της νέας αρχιτεκτονικής κήπων. Από το 1778 και μετά συμπεριλήφθηκαν περαιτέρω εκτάσεις της γύρω περιοχής: ακριβώς μπροστά στις πύλες της πόλης δημιουργήθηκαν οι πρώτες μικρές κατασκευές που ανατέθηκαν για συγκεκριμένες εκδηλώσεις. Ο Κάρλ Άουγκουστ συνέχισε τις εργασίες στο διάστημα που ακολούθησε. Λιβάδια, χωράφια, κήποι, βραχώδεις εκτάσεις αναμορφώθηκαν σύμφωνα με καλλιτεχνικές απόψεις με αποτέλεσμα περίπου από το 1790 το πάρκο του Δούκα να παρουσιάζεται ως ένα είδος συλλογικού έργου του οποίου το αποκορύφωμα της καλλιτεχνικής δημιουργίας αποτελούσε το ρωμαϊκό σπίτι της Βαϊμάρης που είχε κατασκευαστεί στη δυτική πλαγιά της κοιλάδας. Από εκεί είχε κανείς θέα στο λιβάδι που διέσχιζε ο ποταμός Ίλμ με τη μορφή φιδιού μέσα από δέντρα και θάμνους και το οποίο δημιουργούσε την εντύπωση ενός αιώνια εύθυμου, ανέπαφου φυσικού τοπίου.


Μια ακόμη θερινή κατοικία της οικογένειας του Δούκα, το παλάτι Belvedere βρίσκεται 3 χιλιόμετρα νότια της Βαϊμάρης σε ένα ύψωμα και περιβάλλεται από ένα μεγάλο πάρκο. Ήδη από το 1728 υπήρχε εκεί μια μπαρόκ κατασκευή η οποία αναμορφώθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα σε ένα πάρκο μετακλασικής – ρομαντικής περιόδου. Εάν συμπεριλάβει κανείς εδώ και το παλάτι Έττερσμπουργκ που βρίκεται βόρεια της πόλης με το πάρκο του και το δάσος του Δούκα που ονομάζεται Βέμπιχτ και βρίσκεται στην ανατολική πλευρά, τότε εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι η Βαϊμάρη περιβαλλόταν ήδη από εκείνη την εποχή από ένα «στεφάνι» όμορφων κήπων που ήταν ενσωματωμένοι σε μια εύφορη και πλούσια σε εναλλαγές περιοχή. Όπως δείχνουν διάφοροι χάρτες της πόλης και των περιχώρων που χρονολογούνται από το 1778 έως το 1800, ο Κάρλ Άουγκουστ προσπάθησε εξαρχής να επεκτείνει το πάρκο του Δούκα – όσο του επέτρεπαν τα μέσα και οι δυνατότητές του – και να το ενώσει με τις άλλες θερινές αριστοκρατικές κατοικίες μέσα από μια ζώνη πρασίνου. Η ολοκλήρωση της ιδέας, ωστόσο, παρέμεινε απλά ένα όραμα.


Ωστόσο, η Βαϊμάρη είναι – προπάντων μέσα από τις προσπάθειες εκείνες κατά τον 18ο και 19ο αιώνα – μια πόλη γεμάτη πράσινο. Πού αλλού υπάρχει, όπως εκεί, άμεση πρόσβαση από το κέντρο της πόλης στο μεγάλο πάρκο, πού αλλού οδηγούν μονοπάτια κατά μήκος του ποταμού Ίλμ εξίσου σε κάθε σημείο του ορίζοντα προς τα παλάτια και τα πάρκα που περιβάλλουν την πόλη. Οι περισσότεροι κάτοικοι, αλλά και πολλοί επισκέπτες της Βαϊμάρης, αισθάνονται τη στενή σύνδεση ανάμεσα στον αστικό χώρο και το διαμορφωμένο φυσικό τοπίο, την ένωση της πόλης και του πρασίνου ως ένα εξαιρετικό προνόμιο αστικής ζωής.


Όπως άλλοτε, έτσι και σήμερα καλλιτέχνες και διανοούμενοι έλκονται από την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα αυτής της πόλης. Όμως η Βαϊμάρη δεν είναι ειδυλλιακή. Από μακριά το καμπαναριό του τόπου μνήμης του στρατοπέδου συγκέντρωσης Μπούχενβαλντ στη νότια πλαγιά του παλατιού Έττερσμπεργκ αναγγέλει την απειλή της ειρήνης και του ανθρωπισμού σαν ένα προμήνυμα επικείμενης καταστροφής όχι μόνο στον τόπο αυτό.
Το 1999, τη χρονιά των 250 χρόνων από τη γέννηση του Γκαίτε, η Βαϊμάρη ήταν πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης και παρουσιάστηκε ως ενδιαφέρουσα και κοσμοπολίτικη πολιτιστική μητρόπολη, η ακτινοβολία της οποίας έγινε ορατή σε όλη την Ευρώπη και πέρα από αυτή.


Οι κάτοικοι της Βαϊμάρης εξέφρασαν στο πλαίσιο μιας έρευνας τις σκέψεις τους πάνω στο θέμα Βαϊμάρη και Αρκαδία: εδώ θα βρείτε κάποια αποσπάσματα από την έρευνα αυτή (την οποία μπορείτε να επισκεφτείτε ολοκληρωμένη στην ιστοσελίδα www.......).



 
 
Login | Statistiques | Crédits